وکیل آباد

7 نکته برای طراحی صفحه‌ی نخست (Home Page) وب‌سایت کسب‌وکارهای کوچک

به اشتراک گذاشتن وب‌سایت شما، مانند ملاقات با فردی برای اولین بار است. به همین دلیل گفته می‌شود که اولین برداشت از یک وب‌سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. شما می‌توانید با توجه به نکات زیر در میان سایر وب‌سایت‌ها بدرخشید.

بیشتر افراد، کتاب‌ها را با توجه به جلد آن‌ها قضاوت می‌کنند. و در دنیای وب و اینترنت، صفحه‌ی نخست وب‌سایت شما در واقع جلد کتاب شما محسوب می‌شود. به خصوص برای کسب‌وکارهای کوچک، صفحه‌ی اصلی وب‌سایت می‌تواند نقش نمای یک مغازه برای مغازه‌دار یا یک کارت ویزیت برای یک تاجر را داشته باشد.

در اینجا به ۷ نکته به منظور رونق بخشیدن به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت یک کسب‌وکار کوچک اشاره می‌کنیم:

۱- سادگی را حفظ کنید.
بسیاری از کسب و کارها که در مقیاس‌های بزرگ فعالیت می‌کنند، توانایی این را دارند که در صفحه‌ی اصلی وبسایت خود بی‌نظمی و آشفتگی ایجاد کنند. آن‌ها شرایطی را برای کاربران همیشگی خود ایجاد کرده‌اند به گونه‌ای که آن‌ها پس از کنار زدن تبلیغات و سایر صفحات اضافی می‌توانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. وب‌سایت‌هایی مانند آمازون و نیویورک تایمز بلافاصله قابل شناسایی هستند و از یک فرمت هدایت‌کننده برخوردار هستند.

به عنوان صاحب یک کسب‌وکار کوچک، صفحه‌ی‌ اصلی وب‌سایت خود را به صورت ساده حفظ کنید. این صفحه باید با محصولات و خدمات مشتریان در ارتباط باشد، چه از طریق یک تصویر مستقل یا یک شعار ساده‌ی مربوط به کسب‌وکار مورد نظر. مهم‌تر از همه، صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شما باید سبب ایجاد یک عکس‌العمل مثبت از جانب بازدیدکننده‌ی شما شود نه این که با زرق‌وبرق و شلوغ بودن بیش از حد، به گیج کردن آن‌ها منجر شود. به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت خود به عنوان یک شهر آرام و زیبا نگاه کنید نه شهری با جاذبه‌های توریستی پرزرق‌وبرق.

۲- برای نوار اسکرول صفحه‌ی وب‌سایت خود تعادل ایجاد کنید.
اینکه با باز کردن صفحه نخست یک وبسایت، نوار اسکرول سریعا شروع به کوچک و کوچکتر شدن کند کمی ترسناک است، این موضوع بدین معناست که صفحه‌ی شما در حال بارگذاری حجم زیادی از اطلاعات و تصاویر می‌باشد، مسلما شما نمی‌خواهید این موضوع اولین برداشت بازدیدکننده از وب‌سایت شما باشد.

به جای این کار، به صفحات و بخش‌های زیرمجموعه دیگر، لینک بدهید. اگرچه صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شما می‌تواند باعث ایجاد فرصت برای ارتقای محصولات یا پیشنهادهای به خصوص باشد، اما از طرف دیگر، دسترسی به فهرست، به منظور رسیدن به این اهداف باید به آسانی امکان‌پذیر باشد.

۳- لینک‌های مناسب را به نمایش بگذارید.
اگرچه توصیه می‌شود که صفحه‌ی اصلی خود را به شکلی ساده حفظ کنید، اما همچنان نیاز است تا لینک‌هایی را که ارائه کنید که اطلاعاتی در مورد کسب‌وکار شما را در اختیار می‌گذارند. شما می‌توانید از این قسمت‌ها برای ارائه‌ اطلاعات استفاده کنید: درباره‌ی ما، محصولات و اخبار. به عبارت دیگر، افراد نیاز دارند بدانند که کسب‌وکار شما در مورد چه چیزی است و آن‌ها چطور می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند و نیاز دارند بدانند که شرایط اخیر کسب‌وکار شما چگونه است.

جس توماس، موسس و مدیر دفتر طراحی Jesse3 ، پیشنهاد می‌کند که حتما به طراحی وب‌سایت برای تلفن‌های همراه بپردازید و این نکته را در ذهن داشته باشید. “وب‌سایت‌های مخصوص تلفن همراه، برای صفحه نخست، از الویت‌های خاص خود برای فهرست کردن زیرمجموعه‌ها برخوردار است و کمتر بر روی ماهیت محصول تاکید داشته و بیشتر روی منابع اطلاعات تمرکز می‌کند.” او معتقد است “وب‌سایت‌های مخصوص تلفن همراه باید مختصر باشند زیرا بیشتر افرادی که از تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، به منظور سهولت در استفاده، آن‌ها را به کار می‌برند نه برای جستجوی طولانی مدت.”

۴- محصولات ویژه‌ی خود را در صدر فهرست قرار دهید.
فروشندگان در وبسایت Etsy می‌توانند انتخاب کنند که کدام یک از محصولات چشمگیر را به عنوان نمای وب‌سایت خود در نظر بگیرند. صفحه‌ی اصلی وب‌سایت شما باید به بهترین شکل به بازتاب محصولات شما بپردازد. محصولاتی که به آن‌ها افتخار می‌کنید و یا تصاویر جنجال‌برانگیز را در صفحه‌ی خود به نمایش بگذارید.

۵- یک صفحه‌ی نخست طراحی کنید که با برند شما یکپارچه باشد.
یک نوع طرح، الگو، رنگ‌بندی، لوگو و … انتخاب کنید. این کار را با دقت بسیار انجام دهید. شما نه تنها می‌خواهید که این عوامل در میان محصولات و خدمات شما بازتاب پیدا کنند ، بلکه همچنین نیاز دارید تا در میان تمامی پلتفرم‌ها، یکپارچگی خود را حفظ کنند.

اگر شما یک مغازه دارید یا در اجتماع حضور عمومی دارید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات توزیع شده‌ی شما در میان افراد، مانند کارت‌های ویزیت و بروشورها، به بازتاب تجربیات بالقوه‌ی مشتریان شما بپردازد.

۶- یک تصویر به خصوص به صفحه‌ی اصلی وب‌سایت خود اضافه کنید.
زمانی که افراد از طریق یک لینک وارد وب‌سایت شما می‌شوند، و به خصوص زمانی که به صفحه‌ی اصلی شما راه پیدا می‌کنند، اطمینان حاصل کنید که نام وب‌سایت شما با تصویری که در وب‌سایت شما به کار گرفته شده است همراهی کند. دراین صورت میزان ورود به وب‌سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد. این تصویر باید به آسانی، حتی در یک سایز کوچک نیز قابل تشخیص باشد، در غیر این صورت، استفاده از آن هوشمندانه نیست.

ممکن است برای یک کسب‌وکار دشوار باشد که به تصویری که تنها به معرفی بخش مختصری از خدمات آن‌ها می‌پردازد فکر کنند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که لوگو یا نمادی که انتخاب کرده‌اید در کنار لینک شما ظاهر شود. بیشتر وب‌سایت‌های میزبان به ارائه‌ی این گزینه به صورت اتوماتیک می‌پردازند، در غیر این صورت شما باید مجددا به ساختاربندی برخی کدها یا تنظیمات خود بپردازید تا اطمینان حاصل کنید که لینک‌های شما به درستی ساختاردهی شده‌اند.

۷- منحصر به‌ فرد و خلاق باشید.
امروزه کسب‌وکارهای کوچک از طریق گذراندن وقت با مشتریان خود، در حال ایجاد یک چرخه‌ی طراحی به سبک جدید هستند. این موضوع باعث می‌شود تا بازدیدکنندگان آنلاین، این وب‌سایت را بهتر به خاطر بسپارند.

منبع: www.ponisha.ir

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *